Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Sakföraren bildades oktober 2010 och består av 30 lägenehter i trevåningshus på Rusthållarvägen 67-75 i Bagarmossen. I fastigheten ingår en lokal och 8 parkeringsplatser med uttag för motorvärmare.

Fastigheten är uppförd 1953 och relining av stammarna utfördes 2011. Fastigheten har eget bredband via Telia fiber med en kapacitet på 100mbit.

I föreningen finns en stor och lummig bakgård där det odlas örter och en grillplats finns att nyttja för medlemmarna.

Vi har ca 1-2 min till Bagarmossen Centrum och T-bana där utbudet består av mataffärer, apotek, blomsterhandel, frisör, tobakshandel, videobutik, cafeer, restauranger, bibliotek, kyrka, fritidsgård mm.

Vi har också Nackareservatet inom snar närhet med mycket skog, motionsspår, golbana och Söderby-sjön.

Fakta:

* Föreningen innehar tomträtt med Sakföraren
* 1 lägenhet är upplåten som HR, övriga som BR
* Lägenheterna är fördelade enligt nedan:

6 st 1 rop
12 st 2 rok
9 st 3 rok
3 st 4 rok

* Föreningen innehar en lokal för uthyrning med HR
* I fastigheten ingår en parkering om 8 platser med uttag för motorvärmare (f.n kö)
* Fullutrustad tvättstuga
* Nya säkerhetsdörrar installerades under 2011